21 januari 2011

Ögonfransförlängning till bröllop

Jag har fixat mina fransar med ögonfransförlängning till bröllopet! Innan dagen B hinner jag dock gå igenom dem en gång till med duktiga Emely Hagen, som driver Fancy eyes. Jag gjorde dem nu för att jag ville testa och för att det är direkt dumt att testa något nytt som man inte vet hur kroppen reagerar på alldeles inpå bröllopet.


Fransarna är ditlimmade, med en metod som heter "en och en" vilket betyder att man fäster en frans i syntet i varje naturlig frans. Separationen är superviktig och det krävs tålamod och kunskap för att bli bra på ögonfransförlängning.

Jag är supernöjd med resulatet, de ser maffiga - men fortfarande naturliga ut - utan att jag gör någonting. Om man vill kan man ha vattenlöslig mascara ovanpå, men man ska dock vänta med att blöta ner fransarna då limmet härdar i 24 h efter behandling. Jag tror jag kommer ha dem naturella, men kanske att jag på bröllopet lägger eyeliner och mascara för extra svärta.


Trött och sliten efter en arbetsvecka, men fransarna är fina!



Det känns ganska fantastiskt att vakna på morgonen och se ut såhär! På med lite rouge och lipgloss, sen är jag klar för dagen! Det är inte uppenbart att de är fixade, men fantastiskt vackra, och jag har fått många komplimanger för dem.


Emely jobbar varannan vecka i Stockholm, både i Sollentuna och på salong i aspudden, varann vecka i Göteborg (avenyn och munkebäckstorget) och finns på www.fancyeyes.se
Jag rekommenderar ögonfransförlängning varmt. Tilll bröllop, till fest, eller till vardags. Jag som sportar mycket uppskattar dem extra mycket!



7 kommentarer:

Johanna sa...

wow, supersnyggt!!

Kstin sa...

Jag har oxå funderat på detta. Min brud som fixar min ögonbryn gör även fransar. Saken är bara att det är dyyyyrt, och gör man det en gång blir man beroende och kan inte vara utan =)

Anonym sa...

Jättefint! Funderar också på det. Dels är det ju jättefint + att man slipper se ut som en zebra efter alla tårar.... Hor lång tid tog det? Hur känns det? Kostnad? Hur länge kommer det att hålla?

Jen (Bridesilly) sa...

Wow, supersnyggt! Se verkligen naturligt ut! :) Jag hade vanliga lösögonfransar på bröllopet, men bara måste testa det här någon gång!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sofy sa...

Det tog lite mindre än två timmar, separationen är viktig, sedan går det lite fortare att fylla på. Kika gärna på Ememlys hemsida för exakt prisuppgift! www.fancyeyes.se!

Fancy Eyes Ögonfransförlängning sa...

Hej.
Jätte kul att du bloggade om detta :)
Jag har fått flera nöjda kunder tack vare dig.
Nu har jag Julklappserbjudande på 950:-

Tack snygging!
// Emely
fancyeyes.se