29 november 2010

Bröllopssminkning

Har råkat starta en liten bloggfight, helt utan egentlig mening. Under helgen har jag kikat efter inspiration till bröllopssminkningen och bland annat googlat på det ordet. Har hittat många fina sminkningar, och några tveksamma.

Jag kommer nog välja ganska markerade ögon, men fortfarande hålla det ganska klassiskt i tonerna. Kanske mot plommon/brons på ögon och persikoton på läppar och som rouge.
Inspirationsbild:


Något jag inte vill ha, och som jag inte gillade, är markerade ögonbryn målade direkt på huden. För mig är det en skräck att någon som sminkar som jobb tycker det är snyggt. Att jag inte hade valt ögonbryn som ser ut så, eller att jag tror att andra brudar vill ha det, berättade jag i en kommentar. Däremot gillade jag ögonskuggan! Har fått lite elaka kommentarer här sen dess, men det kan jag leva med!

2 kommentarer:

malin sa...

haha skrattade åt din roliga kommentar, de där ögonbrynen var verkligen inte fina.

Lou sa...

Vad trevligt att du delar med dig av dina åsikter om ögonbryn och vad du tror att andra brudar vill ha! Det upplevde hon säkert som väldigt konstruktivt och givande.

För övrigt har Hayden alltid så vacker makeup! Vore underbart som bröllopsmakeup.