20 mars 2011

Bröllopsbukett från Decoflor, Eskilstunas bästa!

När jag letade runt efter blomsterdekoratörer och florister i Eskilstuna föll jag för Decoflor. Butiken ligger fint i gamla stan och har alltid en snygg dekor på utsidan som är något extra, något som visar på sann kärlek till det hantverk som bedrivs på insidan.

Karin ville gärna göra min och mina tärnors buketter, och jag tror att hon gillade att jag gav henne fria händer med bara några få önskemål. Jag ville ha vita tärnbuketter och en brudbukett som gick åt aprikost, gärna med minigerbera (den har också ett fancy namn som jag inte minns) och med "hjärtan på tråd" som jag tycker är charmiga.

Såhär fint blev resultatet:

foto:Emma Sandström, www.adorablemoments.se

Foto ovan och nedan: Robin Haglund/Jane Nilsson, www.felicitasfoto.se


Jag är oerhört nöjd! Karin hittade en fin skir ton som drar mot aprikos, en lekfullhet med de orangea knopparna (självklart visste Karin att vår tema var orange/aprikos) och båda mina önskemål fanns där helt naturligt! Buketten fick rund form och upplevs som vackert enkel, vilket passade väldigt bra till min maffigare håruppsättning och speciella klänning.

Letar ni blomsterleverantör till bröllop, till fest eller till en härlig tisdag I Eskilstuna tycker jag att ni ska kliva in på Decoflor!

Inga kommentarer: