22 februari 2010

Lycka är att ha en solist!

Idag har jag tagit ett ganska stort steg i planeringen - i alla fall för mig!
Musik är otroligt viktigt för mig och jag känner verkligen att rätt och bra musik kan skapa stämning som inget annat. Jag har alltid sökt mig till musiken för att sätta känslor "på pränt" och i sammanhang.
Enkel bordsdekoration, fotad av mig på bröllopsmässan 2009

Sedan prinsen friade har jag funderat lite på det här med kärlekslåtar då vi inte egentligen har någon låt som är "vår låt". Trots kärleken till musiken har jag inte haft klart för mig vilka "bröllopslåtar" jag gillat extra mycket - jag har ju aldrig egentligen behövt reflektera kring det. Nu har jag funderat och en låt har liksom rest sig över alla andra i sin självklarhet. Idag frågade jag en tilltänkt solist och fick svaret att personen gärna ville sjunga den på vårt bröllop - och dessutom sjungit den förut på bröllop och därför har "rutin på låten". Åh lycka!

3 kommentarer:

Terese sa...

Bra där!

Slow-Eva sa...

Vad kul!

Vet inte om jag skrev det förut men i min gamla blogg www.evasleva.blogg.se kanske du kan hitta lite fest- och bröllopsinspiration. och läsa om planeringen av vårt bröllop.

lycka till med allt! Det är kul med planeringen men det är inte det viktigaste. Det behöver inte bli perfekt - bara ni bli gifta :)

Sofy sa...

Evasleva: vad kul, tack, ska kika!

Absolut behöver det inte vara perfekt, eller det beror ju på vad som är perfekt. För mig är det perfekt när det är uppsluppet, varmt, romantiskt, folk bjuder på sig själva och en kul fest!