25 mars 2010

Förlovningsringen

Idag fick jag ett sms: "Dina ringar är klara!" hälsningar Sam på F & S. YAY! En dag för tidigt -Service att säga fredag och bli klara på torsdagen, sådant gillar jag. Nu sitter jag och kikar så smått neråt och åt vänster för att vänja ögonen med min nya kompis. Ringen sitter så skönt på fingret, ja, jag känner den faktiskt nästan inte alls vilket är förvånande och perfekt.

3 mm bred alliansring i vitt guld med små diamanter i skenfattning. Prinsen har fotat!

Jag blev sjukt nöjd med hur det ser ut med vigselringen till, den är verkligen förtjusande vacker och jag är så nöjd med mitt val. Alla tre anställda i butiken konstaterade att det blir "jättevackert" och att det är en "härlig sten" och de kändes genuint lyckliga över mina ringar. Servicen har varit fantastisk, de har haft åsikter men låtit mig bestämma i min egen takt och komma fram till hur ringarna till slut skulle se ut. De är glada, vänliga och service-minded. Toppen!

Jag lät vigselringen vila hos guldsmeden några dagar till. Prinsen har ännu inte riktigt fått klart för sig hur hans ring ska se ut och vi får gemensamt fundera på graveringen.


(Efter att jag hämtat ut båda ringarna ska jag låta någon annan kika på dem, bara för att vara på den säkra sidan att allt är så toppen som jag hittills upplevt det. Just nu rekommenderar jag dem starkt, men vill inte skrika ut det tills köpet är helt klart. )

6 kommentarer:

NiiniOchBuss sa...

Supersnygg ring!

NiiniOchBuss sa...

La annars till dig bland mina bloggar, ska bli kul att förlja nån annan som siktar på samma år :)

Johanna sa...

Jättefin! :D

J sa...

ååå så fint!

Unknown sa...

kanonfin! blir det enstensring till?

(Vet inte riktigt vad jag ska välja när jag kommenterar så jag tar sambons googlekonto)

/Katja
http://giftassugen.blogg.se

Eva sa...

Jättefin var den! Vacker och klassisk.