1 mars 2010

Diamonds are a girls best friends

Jag har hittat ringarna! I helgen var vi i Eskilstuna och tittade på lite bröllopslokaler och jag passade då på att gå in till butiken Tre smeder, som är en butik som förutom att sälja designers också skapar och designar ringar på förfrågan. Jag har tidigare sett en ring i en annons som är gjord av just smeden på tre smeder, och jag hade fallit för stilen. Nu i helgen fick jag se ringen live eftersom hon hade den på sig!

Vi funderade, mätte och diskuterade och idag fick jag ett prisförslag. Redan där och då kände jag dock att jag behövde se den ring jag överraskats så av i Stockholm igen. På vägen hem gick jag förbi butiken på Odengatan som jag tidigare sett ringen som kändes "wow", för att känna efter samt för att värdera guld jag fått av mamma att lägga in i utbyte för vigselring/förlovningsring. Gick in, tittade och hittade känslan. WOW. Mer wow än på Tre smeder. Det kändes plötsligt självklart. Ringarnas design är klar och det känns så himla bra!

Placegolder-ringen får snart flytta på sig. Den hamnar då på höger ringfinger.

På onsdag går jag och beställer både förlovningsringen och vigselringen - båda två på samma gång. Det känns överraskande och spännande att de inte alls ser ut som jag innan trodde att de skulle göra. Och det känns fantastiskt bra! Det känns också helt fantastiskt att min släkt har varit med och bidragit till min ring, även om den inte kommer göras av det guld som lämnas in som delbetalning så känns det fint att få en förankring bakåt när jag in i en ny familj och byter efternamn.

Inga kommentarer: