6 oktober 2010

Tärnklänningar beställda

I måndags kväll satt jag och lade in massa mått i beställningsark. Tre klänningar är nu skickade på beställning och ska måttsys efter mått som vi angivit. Två av klänningarna är tärnornas, den tredje är en klänning till mig själv som jag funderar på att kanske ha på nyårsafton. Den tredje tärnan L, som fick en liten son så sent som den 10 september har dock rapporterat att hon i princip är tillbaka på matchvikt redan, helt sanslöst bra jobbat! Inom kort kommer också hennes klänning att skickas på beställning till Kina.


Färgvalet var inte helt lätt, särskilt då de färgkartor vi fått inte ger en jättebra möjlighet att tänka sig en hel klänning i färgerna då de är så små. Till slut fattade vi ändå ett "på ett ungefär" konsensusbeslut och valde färgen i nedersta högra hörnet. Vår förhoppning är att det blir en fin ton till allas hudtyper och att den inte blir skrikigt orange utan varm i tonen. Nu håller vi tummarna!

Sedan tidigare har jag berättat om tärnornas skor, som jag också bjuder på. Jag tror de kommer bli supersnygga alla tre!

Inga kommentarer: