17 augusti 2010

Tärnklänningar och kulörval

Jag pysslar om kvällarna. Det är kul och inspirerande och det är mycket orange och silver i huvudet som snurrar just nu. Vad är snyggast på vad, var ska det vara färg och inte och hur gör vi med tärnklänningarna...



Hur skulle det se ut om en av oss bar orange och två av oss bar grått?

I ett svagt ögonblick när jag inte ville vara bridezillig sa jag att mina tärnor får ha vilken färg de vill (av de två valda) men nu har jag börjat ångra mig då de inte valt samma och jag tror det kommer se snurrigt ut med olika klänningsfärger då de också mest troligt kommer ha olika klänningsmodeller. Jag vill att mina tärnor ska känna sig supersnygga och därför välja en klänning som passar dem och som de kan ha kul i på bröllopet.

Men två silvertärnor och en orange och sen en vit brud... njaej. Min hjärna gillar det helt enkelt inte och jag är fundersam. Nu återstår att se hur beslutet ska bli då det börjar bli dags att beställa de här klänningarna nu...

Vad anser ni där ute?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker så här: prata med dem igen, hör ifall de misstycker. Är det någon som verkligen inte gillar så fundera vad som är viktigast: att de känner sig fina eller att orningssinnet är nöjt. Så har jag tänkt flera gånger och oftast vinner allternativ ett.

Lycka till!

katja sa...

skrev i din tråd på bröllopstorget ju att ni skulle ha en tredje färg så alla blir unika.. men om ni inte har fler färger i temat så funkar ju inte det förstås.. band i den andra färgen på klänningarna kanske kan funka? Men då är ju fortfarande en tärna annorlunda, men de matchar iallafall

J sa...

samma tycker jag! får de välja modell så kanske du kan välja färg? mina tärnor har likadana klänningar i ljust rosa och vita ballerinaskor...sen passar det både dem och mig i stil så det var inte så svårt! de har dock fått bestämma helt själva sin frisyr coh de har bestämt att de tre ska ha även lika där. kram på dig!

Träningsglädje sa...

enhetlig färg men olika klänningsmodell (beroende på vad som passar) borde funka och blir mest enhetligt för ögat... de blir säkert jättefina!!