1 maj 2010

Skönhetsfix

Jag är en sportig tjej, men för den sakens skull betyder det inte att jag inte gillar smink och att fixa till mig. Till fest tar jag gärna god tid på mig och sminkar noga. Resultatet blir ofta riktigt bra! Att sminka mig själv på bröllopsdagen har slagit mig. Jag sminkar mig ju varje dag!

Ögon, kinder och mun känner jag mig helt bekväm med att fixa, men däremot är det vid underlaget som jag blir tveksam. En sminkning som ska hålla hela dagen är inte det jag gör varje dag - dessutom är det ju kul med lyxen att ett proffs får gå loss.


Något man brukar fixa själv oavsett proffs är mascaran, och den fixar jag gärna då jag verkligen gillar mina ögonfransar. Då och då får jag den spontana frågan vad jag gjort med mina fransar eftersom de är så långa! Många tror också att jag till fest har lösögonfransar, men det har jag faktiskt aldrig använt och planerar inte att testa.

Idag köpte jag en ny mascara, extra volume collagen, från Loreal. Jag stod länge och höll i en 280 kr mascara som jag tidigare haft och älskat, men kände sen att nä - det blir ju bra ändå - och Loreal och Lancome har samma ägare och laboratorium....


Första dragen med en ny mascara blir aldrig toppen, men så här blev resultatet när jag också drog ett drag med den mascaran från Max factor som är i princip slut. Helt okej för att bara vara några drag av test.

Köpte också en foundationborste, en ny foundation och en nagelstärkare. Ungefär lika nöjd och lyckligt lottad som jag är med ögonfransarna, lika stora problem har jag med mina naglar som bara skivar sig, spricker och är sköra.

1 kommentar:

Puma sa...

ja jag är avis på dina fransar. haha.