19 maj 2010

Vad är väl en bal på slottet?

Ibland kan man inte få allt. Jag hade önskat att jag kunde gifta mig på ett slott med min prins. Ett riktigt fint sagoslott, äta sjurätters och bara dricka skumpa. Men nä. Vi har alldeles för många vänner för att ha råd! hej I-landsproblem!

Vi kommer boka ett anant fint ställe. Där vi bjuder på trerätters och mousserande (men kanske äkta champagne till oss (?)) och dansar natten lång. Prinsen är en prins även där. Vilken tur!

Vi ska snart boka det stället. För att fira själva bokningen har jag en idé:

Idén heter weekend på smultronställe - ett riktigt sagoslott - såsom Rånäs slott. Då kan vi få båda våra drömmar. Både den stora festen med de härliga underbara i-landsproblemsvännerna, och den häftiga atmosfären. Fast liksom den ena drömmen kommer lite före den andra. Som ett led i att känna in sig i det här med att gifta sig. Jag har bara en fråga kring min så braiga idé:

Får man ta med den redan färdiga vigselringen? ...
Justea då...?
(bara en liten stund - prettyplease?)

4 kommentarer:

Lillasyster sa...

Nej nej nej! Det får man inte, akta dig så jag inte kommer och tar den i förvar ända fram till bröllopet;)

En slottsweekend däremot, det är du alla gånger värd!

Johanna sa...

Är böjd att hålla med föregående talare... tyvärr :p Men åh, en weekend på slott, ABSOLUT!!

Winnie The Pooh sa...

hoppsan, jag har lyckats missa hela bröllopsgrejen! grattis, grattis, grattis!
lova att blogga MASSOR om bröllopet och alla bestyr innan.

Kramar
ExFru R
(känns lite fel att skriva ex-fru på en bröllopsblogg... Lägg ingen värdering i det!)

Katja sa...

vilken mysig idé med weekend på slottet!
min blivande man har låst in min ring i vapenskåpet, haha..