11 maj 2010

Stilval

Jag tänker och funderar på stilval till bröllopet. Jag tycker det är kul med stilar. Kul med färger, med form och med "extra allt". Samtidigt tycker jag det är vackert med klassiskt elegant, avskalat sportigt och med ett eget uttryck. Det är så trist att man "måste" välja en väg att gå - för det känns som att man måste det - annars blir det kaos. Visst kan kaos också vara det personliga, men nä - det blir helt enkelt inte snyggt att inte välja en hyfsat enhetlig linje.

Anledningen till att jag redan nu funderar på inbjudningar är för att jag är lite sugen på att skicka ut "save the date-kort". Prinsen säger jag är knäpp och att det är helt onödigt. Typ "vi drar väl iväg ett mail om vi måste". Jag tycker det vore lite kul - men då måste stilen bestämmas snart.

I morgon är det den 12 maj. Bröllopet är den 12 februari. Nio månader kvar av tankar och planering, eller nej, helst bara åtta, för den sista månaden vill jag vara i princip klar och ladda...

Det känns som att nu är en hyfsad bra tid att skicka save the date (om några ska skickas) så blir det inte för tidigt och inte för nära själva inbjudningarna - som vi kanske skickar i... oktober/november.

Nedan ser ni hur jag tänker. Alla bilder lånade från http://www.projectwedding.com/:

Stil ett: . Tydligt och enkelt. Less is more

Stil två: Klassiskt, romantiskt


Stil tre: Kul, grafiskt, personligt

Samtliga dessa tre stilar gillar jag.
Vilken är din favorit - eller vilken tycker du att vi ska välja?

4 kommentarer:

Maxiander.se sa...

Vi håller på med inbjudningarna här hemma! Ett litet projekt, men ett roligt projekt :)Vill ha de personliga men ändå "bröllopiga" och så ska de matcha vårat bröllop så som vi tänkt det... Ja lite pyssel i utformningen :)

/M
http://www.maxiander.se/

Mikkan sa...

Jag gillar ettan måste jag säga, den sticker ut! :)

Katja sa...

jag gillar den mittersta med lite "lullull" :-) romantiskt o fint. O det ÄR ju kul med save the date-kort.. det hade vi med :-D

Elin sa...

Jag gillar den i mitten, fast det är nog bara för att jag ser bröllop ur den lulllulliga synvinkeln :)