31 maj 2010

Ny kraft


Vi har nu hämtat ny kraft till lokalletande och faktiskt bokat upp att åka och titta på tre ställen. Jag vet inte om något av dessa är verkligen klockrena, då det inte riktigt är så att det finns möjligheter att övernatta för våra gäster så som vi önskar.

En fin bordsplaceringsidé



Jag har dock med min nya energi börjat se möjligheter...och ska börja ställa frågan till några lite större ställen som vi tidigare tänkt på, sett priser från och lagt undan. Klart att de har ett ursprungsspris som de vill visa upp - ett pris som ligger över vår budget. Dock är det lågsäsong i februari och vi har inte superdyra önskemål eller kräver massor av lyx

- jag ska faktiskt kolla med dem vad de kan göra för vår peng- kanske vill de ha våra (mängder med) tusenlappar om det står mellan noll och intäkt? Vad tror ni?

5 kommentarer:

Katja sa...

testa! man kan ju inte få mer än ett nej, o är man bara trevlig o berättar vad man hade för budget så kanske de nappar. Skulle inte tro att ni får några snäsiga dryga svar tillbaka iallafall.

lycka till :-)

Anna sa...

Det värsta du kan få är ju ett nej! Och även om det suger så säger jag go, go, go!

Anonym sa...

Later som en bra ide!
Forresten, far jag fraga varfor ni gifter er pa vintern? Ar det for att det ar er favoritsasong eller for att det ar sa mycket ovanligare? Jag sjalv forsoker fa fastmannen min att ga med pa att gifta sig pa vintern. Tycker det skulle vara jattemysigt, ja om det fanns massor av sno vill saga vilket ju ar lite av en chansning (bortsett vintern som var!). Lycka till med lokalletandet.
Jennie (i Sydney)

Sofy sa...

Jennie: Vad kul med läsare ända från Sidney! Jag älskar vintern - har levt mitt liv med skidåkning så vintern är liksom en naturlig del av mitt liv. Prinsen gillar vintern också - och alal våra kompisar har hittills gift sig på sommaren. Det finns flera skäl; att vi älskar vintern, kan åka på nån weekend med skidåknig direkt efter bröllopet, att vi älskar snö, att det är lågsäsong för fest vilket gör det extra kul, att alla andra gift sig på sommaren...

Träningsglädje sa...

håller tummarna för de nya lokalerna!!!