7 juni 2010

Bröllop i Furusund

Lördagen kom med ett alldeles fantastiskt väder. Varmt och soligt - men inte hett utan sådär svalt soligt som det nästan bara är i juni. Bröllopet stod i Länna Kyrka, en gullig liten kyrka ute på landet ca 25 minuter från Furusund.

Under cermonin spelades de personligt valda och härliga låtarna "En sång om oss" och "Undantag" av en vän till brudgummen. Vackert och stämningsfullt!

Vi slogs av det åter igen - det är nästan musiken som är "bäst" på kyrkobröllop - och den korta snutten när det talas personligt till brudparet. Det var vackert i övrigt också - men det är vid de minutrarna som jag upplever att bröllopet får "nerv". Just därför känns det helrätt att vi väljer en borgerlig cermoni där vi själva skapar precis (nåja nästan) allt som sägs och framförs. Vårt bröllop kommer bada i musik!


Festen ägde rum i Hammerska ladan i Furusund - en väldigt gullig, romantisk och fin festsal där det bjöds på en utomordentligt god middag efter att vi först minglat och ätit snittar ute på sjötomten. Där togs också dessa bilder av min prins. effektfullt att samla alla tjejer tillsammans med brudgummen och se alla män i mörka kostymer mot brudens vita klänning. Denna idé kommer vi säkert ta med oss.
Efter den goda middagen med superfina tal, roliga spex, tänkvärda ord och massor skratt dansades det in på småtimmarna till en suverän DJ. Det var verkligen ös på dansgolvet. Av respekt för gäster och brudpar vill jag inte lägga upp fler bilder - men det var en fantastiskt härlig dag och superunderbart att få vara gäst på deras varma tillställning.

Dagen efter festen samlades vi och fick en smarrig frukost innan vi åkte från Furusund med nya minnen och ett nytt gift par bland våra nära vänner.

Grattis igen T och E! All lycka till er och jag hoppas att ni njuter och vilar ut på maldiverna!

1 kommentar:

Katja sa...

vad kul att gå på bröllop! Ska på bröllop den 19:e och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig.. tycker man bara hittar strandklänningar i affärerna.

Håller med dig om musiken o det personliga, det är de bitarna jag gillar också på kyrkobröllop.. allt prat om gud kan jag hoppa över :-)