10 juni 2010

Bröllopshelg - andra helgen i rad!

I helgen går vi på N och D's bröllop i Tyresö bygdegård. Det blir ett bandat svenskt och iranskt bröllop med säkerligen, för mig, många nya inslag. Jag tror att den svenska cermonin blir borgerlig och det ska bli spännande hur de får ihop det!

Jag vet att N har shoppat en fantastisk kort klänning från Oscar de la renta, mästarnas mästare... Mycket spännanade att se.

Klädkoden de valt är smart casual. Denna kan på ett sätt översättas till svenskans "kavaj" - men beroende var på nätet man tittat kan det antingen ses som en direkt översättning och att män därför bör bära kosym, eller ses som en mer avslappnad variant där skjorta, blazer och udda byxor fungerar bra. Prinsen kommer köra på kostym, men jag tänkte att man kunde skoja till det med färgglada detaljer!
Han ligger just nu hemma och är sjuk, jag hoppas verkligen han börjar må bättre till i morgon. Igår köpte jag i alla fall röda hängslen och röda och svartrandiga strumpor att matcha till en röd slips som han redan har.

För oss tjejer innebär det klänning, dress eller snygga byxor tillsammans med låg klack.
Hm. Låg klack...näe jag vet inte jag. Till fest lever jag i höga klacklar - så är det bara! Mina val står mellan ett aprikost fodral, ett turkost fodral och en blå/vit klänning med paisleymönster.
Jag tror att det kan bli snyggt att ta den blåvita klänningen och matcha med röda skor och röda örhängen. På så vis får vi en snygg matchning utan att det blir den där astråkiga slipsmatchningen där killens slips är i samam färg som tjejens klänning - den tycker jag känns så trist och förutsägbar. Nu är det istället jag som anpassar mig till prinsens outfit. Kul variation!

Inga kommentarer: