22 juni 2010

Klänningsmodell under omprövning

Jag letar klänning, eller snarare, just nu känner jag efter och låter beslutet komma till mig. Idag testade jag några klänningar på lunchen och fick en bestämd åsikt jag haft att kanske kantra lite.

Jag kan tycka att axelbandslösa klänningar är snygga på andra, men att jag inte passar i det. Att mina vältränade axlar och breda (mycket muskler) rygg liksom växer av den skärningen. Jag är också helt allergisk mot det fula vecket som vissa kan få vid bröst/armhåla om klänningen klämmer. Ingen sån klänning för mig har jag tänkt.

Idag testade jag Pronovias mest sålda klänning, modellen Macarena, på inrådan av butikspersonalen. Och se där - den var väldigt vacker på! Om den skulle vara mitt val skulle jag dock se till att den var lite hjärtformad, något som gör att klänningen ser ännu mer skräddad ut och ger en snyggare passform. Vi testade att forma den lite så och det gör en jättestor skillnad!


Ett tips till er som tycker som jag, våga testa - men välj en hjärtformad axelbandslös ringning. Kanske måste också du ompröva din åsikt?! Att ha bara axlar och bart halsparti gör enligt personalen att man ser lite längre ut.

Sägas i sammanhanget är att Pronovias är svindyra once in a lifetime klänningar, som börjar någonstans kring 15 000 kr. Hur vackra de än är så är jag tveksam till en sådan kostnadspost för något jag kommer bära kortare än ett dygn. Förälskade mig i två andra modeller också. Inte så lägligt...

2 kommentarer:

Terese sa...

Men du var väldigt fin i klänningarna ... särskilt den sista :-)

Lisa sa...

Man köper helium på till exempel Teknikmagasinet: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=660213&title=Helium%20%2b%2030%20ballonger&